Binnenkort

30 jun
Clubtrial 7 2024
zondag 30 juni
21 jul
BBT 8 2024
zondag 21 juli

Aanstaande zondag: clubtrial 4

Ter herinnering; voor komende zondag 8 april staat er weer een clubtrial op de kalender, nummer 4 alweer! We starten deze als van ouds om 11:00 uur, om 12:30 houden we een pauze. In de kantine zijn broodjes en soep te krijgen om weer op kracht te komen.

Aan het eind van de wedstrijd ruimen we gezamenlijk de boel weer op zodat we op tijd richting huis kunnen of nog wat trainen kan uiteraard ook.

We kunnen zondag nog een aantal controleurs gebruiken, weet je iemand die kan helpen knippen zouden we dat erg op prijs stellen! Dan hoeven we niet elkaar te controleren met rijden...

Graag tot aanstaan de zondag!

Kalenderwijzigingen ONK/NKJ

Wijzigingen ONK-NKJ Trial kalender 2018 (Breda en Sleen)

De KNMV ONK-NKJ Trial kalender 2018 heeft een aantal wijzigingen ondergaan.

Breda

De geplande ONK-NKJ Trial in Breda wordt opgesplitst, zo heeft de clubbestuur van MSC Breda ons laten weten. Men verwacht de opkomst van het aantal rijders bij een combi ONK-NKJ niet goed te kunnen sturen op een wedstrijddag. Dat betekent dat:

  • op zondag 15 april een NKJ trial wordt georganiseerd
  • op zondag 16 september een ONK Trial wordt georganiseerd

Sleen

Het bestuur van TCZOD heeft na overleg met haar leden besloten om géén combi ONK-NKJ trial te organiseren, maar zich te richten op het NKJ Trial. In Sleen wordt nu op zondag 14 oktober een NKJ Trial georganiseerd (en geen ONK).

Via het menu Downloads is de bijgewerkte kalender te downloaden in PDF.

18 maart Classic Trial MCTW

Beste Leden,

Jullie kunnen meedoen met de klassieke trial bij de Wheelie op zondag 18 maart 2018. We willen dit even doorgeven omdat bijna iedereen denkt dat men met een moderne motor niet mee zou mogen doen.

Op die dag wordt bij ons op het Wheelie-terrein een klassieke trial verreden. Dat wil zeggen dat de non-stops uitgezet zijn, zoals dat in de 60’er jaren ging. En dat zijn secties die rij-secties zijn, dus sturen met omhoog en omlaag, bochten en enkele opstappen. De nivo’s (of de 6 klassen) zijn van erg makkelijk tot een hoog nivo. Het grootste verschil met de clubtrials is, dat men niet mag hoppen (dat is zijwaarts verzetten of omzetten) en dan men niet mag stilstaan. Klassiekers kunnen erg goed sturen en de gashandle doseren, maar niet zo goed met de moderne buizen en andere op-en overstappen uit de weg, ook omdat de motoren dit ook niet zo goed kunnen.

Dus als je lid bent (of niet) kun je meerijden, zolang je maar een trial-basislicentie hebt. Je rijdt dan in de Liefhebbers-klasse, een klasse speciaal voor moderne motoren. Wil je dus een dagje lekker sturen, dan kan dat op de 18de en de club vind het ook hartstikke leuk als je meedoet. En het is altijd een gezellige bedoening en zeer leerzaam.

Met sportieve groet,

Namens Classic Trial Nederland

NIck Sterker.